Teikšu jums tā, Winnipegā ziemās ir auksts. Un ziema ir gara. Kā 10. Novembrī uzsniga 40 centimetri, tā sniega mazāk nav palicis. Novembra beigās bija jau -29. Tagad ar pārmaiņām, dažreiz -30, dažreiz -10. Vienreiz pat atkusnis bija uz 2 dienām. Pa dienas vidu bija +2. Šobrīd -27, rīt būšot -35. Un ziema, pēc nostāstiem, būšot vēl vismaz divus mēnešus.
Trakākais ir tad, kad ir vēl arī putenis. Te, atšķirībā no Latvijas, mēdz snigt arī kad ir -30. Un tad, ja ir vējš sejā, tad ir briesmīgi, šķiet, ka ar nazi sejai ādu velk nost.
Vēl te ir tāda lieta, ar ko nebiju familiars pirms tam - "Wind chill". Tas ir, ja termometrā temperatūra ir -20, tad izmantojot vēja ātrumu tiek kalkulēta tā temperatūra, ko "sajūt" ar ādu un tā ir galīgā temperatūra, kas var būt par 10 - 15 grādiem zemāka. Ideja tāda, ka bezvējā tik ļoti nesalst, bet vējā siltuma zudumi ir daudz ievērojamāki (!šajā ierakstā minētās temperatūras ir reālās, nevis ar Wind chill, ibo es uzskatu to par māžošanos un velna krāsošanu par melnāku kāds tas ir).
Trakākais ir tad, kad ir vēl arī putenis. Te, atšķirībā no Latvijas, mēdz snigt arī kad ir -30. Un tad, ja ir vējš sejā, tad ir briesmīgi, šķiet, ka ar nazi sejai ādu velk nost.
Vēl te ir tāda lieta, ar ko nebiju familiars pirms tam - "Wind chill". Tas ir, ja termometrā temperatūra ir -20, tad izmantojot vēja ātrumu tiek kalkulēta tā temperatūra, ko "sajūt" ar ādu un tā ir galīgā temperatūra, kas var būt par 10 - 15 grādiem zemāka. Ideja tāda, ka bezvējā tik ļoti nesalst, bet vējā siltuma zudumi ir daudz ievērojamāki (!šajā ierakstā minētās temperatūras ir reālās, nevis ar Wind chill, ibo es uzskatu to par māžošanos un velna krāsošanu par melnāku kāds tas ir).
Bet kopumā jāsaka tā, ka Winnipega ir ļoti labi piemērojusies ziemai. Tāds putenis kāds Latvijā izraisītu vispārēju satiksmes paralīzi, te tikai mazliet palēnina kustību. Sniegu tīra operatīvi un masveidīgi. Gods un slava vietējiem ceļu dienestiem.
Arī zemās temperatūras neko daudz nekaitē, vienīgā diena, kad varēja just, ka ir lielāks pieprasījums pēc Roadside Assistance bija kad naktī bija -37, tad nākamajā dienā daudziem piepīpēt vajadzēja.
Starp citu, te ir tāda lieta izplatīta, kas saucas "Block heater". Gandrīz katram auto tāds ir. Palīdz.
Parasti kaut kur no priekšas karājas vads, ar štekeri, kuru iesprauž pagarinātājā (pa kreisi var redzēt divus gab) un uztur motoru siltu. |
Vēl viņi, sekojot vecajām indiāņu tradīcijām, ziemēs uz upēm ierīko ceļus. Pilsētā ierīko gan slidceļus, gan gājēju ceļus.
Platākais celiņš no eglītēm pa kreisi ir slidotājiem. Pa labi gājējiem. |
Ierīkotas ir arī dažādām vajadzībām paredzētas vietas. Lai slidotājam nav krūmi jāmeklē. |
Kas ziemā ir labi - visi diedelētājindiāņi un bomži no ielām un autobusu būdiņām pazūd. Starp citu, līdz pat šim brīdim neesmu lasījis ne par vienu nosalšanas gadījumu. Tas netiek uzskatīts par pietiekami ievērojamu jaunumu vai tiešām neviens nesalst?
Kaut kad minēju, ka kanādieši pret aukstumu izturīgāki. To var redzēt arī, piemēram, celtniecībā.
Un jā, joprojām man nav nekāda pienācīga ziemas apģērba. Kā izlīdzos? Skrienot. Uz darbu skriešus līdz autobusa pieturai. Atpakaļ no darba, atkarībā, no aukstuma vai nu ātrā solī, vai vienu, divus kilometrus paskrienot, kamēr uzsilst ķermenis un tad atkal ātrā solī.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru